søndag 21. desember 2008

Kalender #21. Kapers.





















Spaghetti med kapers :
300 Spaghetti
3 ss kapers
250 gr cherrytomater
fersk timian eller basilikum
1 rødløk
2 fedd hvitløk
1 rød chili, uten frø, finhakket
200 gr sorte oliven
3 ss olivenolje
salt & pepper

Kok spaghetti.
Surr rødløk og hvitløk, ha så oppi chili, og la surre litt
i pannen. Tilsett tomater, stek noen minutter og ha oppi
oliven. Stek til tomatene nesten mister skinnet, og ha i kapers.
Smak til med timian, salt og pepper og stek 1-2 minutter.
Dette er nok til fire små eller 2 store porsjoner.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Like your style, sista.. :)

Ser godt ut. Det blir middagen i morgen.

e.

Terese sa...

Takk :)

Jeg får vente til det blir veldig, veldig kaldt her i Stavanger, så skal det bli champagnesnø.

Anonym sa...

Det ble utrolig godt! Jeg jukset litt og lot noen gode ansjos få smelte inn med løken, og sløyfet oliven..

e. :)

Trine ;) sa...

Jeg falt helt for kalenderideen din og er spent på de siste lukene! Ta en titt i bloggen min, hvor jeg har gjemt en award til deg! Ha en fin og kreativ uke!
Trine ;)